-->
مدونة اجتهاد الاسلامية مدونة اجتهاد الاسلامية
random

موضوعات جميله

random
recent
جاري التحميل ...
recent

للبنات نصيحه


للبنات 
عايز اقولك حاجه يابنتي نصيحه من اخ 
ماتلبسيش ليكرا وتمشي بيه في الشارع اين كان بنطلون في جيبه او فستان 👗 الليكرا لبس داخلي مخصص لاوضه نومك في البيت عشان تنامي مرتاحه.. مش عشان تريحي بيه الشباب في الشارع
.. انتي مش محتاجه تلبسي كدا عشان الموضه واي شباب يقول عليكي كول وكيوت ويعجب بيكي
.. انتي فعلا هتعجبيه عشان لبسك اللي بيغريه متخيلك معاه في اوضه
بترقصيله وتدلعيه وجسمك بيريل عليه
بس عمره ماهيتخيلك زوجه ليه او حد يصونه ويخاف عليه
وبلاش تمشي ورا صحابك الفاشلين عشان هما بيبقوا سبب في كل تغيراتك وتدمير حياتك وتحويلها لجحيم صوني نفسك مش عشان حد عشان ربنا اللي خلقك .. خلقك مستوره ماتلبسيش الحجاب وجسمك كل باين من لبسك الضيق والشفاف..
#الشباب
انا مش عايز حد يزعل مني عايز تاخد بالنصيحه تمام مش عايز برضوا مافيش مشكله ومش معني كدا انا مش بغلط بالعكس انا اكتر منك والله بس كل مره بندم وبدور علي اللي ينصحني زي مانا دلوقتي بنصح كل شاب زيي حاول بقدر الامكان ماتدايقش بنت ماشيه في الشارع واعتبرها اختك هيا ممكن في بنات بتشوفها ماتشرفكش تكون اختك بس هيا في الاخر بنت طايشه مش لاقيه اللي يعقلها وبكره تتعلم افتكر ان كل بصه بتبصها بتشيل بيها ذنب ماتقولش ياعم وانا هعمل ايه ماهيا اللي لابسه وعامله هيا هتشيل ذنب ..ليه انت كمان تشيل معاها ذنب انا عارف ان كلنا ضعفاء ومش انبياء.. بس ادينا بنحاول نهدا عشان اخرتها وحشه الواحد ممكن يموت فجأه والشباب عمال يموت في سن صغير دلوقتي بدون مرض او حاجه ودي علامه...
دي كانت نصيحه لع.

إرسال تعليق

التعليقات

https://www.facebook.com/groups/725634620858603
https://www.facebook.com/groups/725634620858603


جميع الحقوق محفوظة

مدونة اجتهاد الاسلامية

2016